Понеділок, 19.11.2018, 16:10
Вітаю Вас Гість | RSS

  Вознесенська ЗОШ І-ІІІст.№ 5  

Меню сайту
Благодійний фонд
...

ЗОШ№5-ГАШ

Сучасна система освіти й виховання покликана забезпечити повний гармонійний розвиток особистості, основою якого є духовність і мораль.

Основою ГАШ є твердження про те, що школа не може існувати окремо від потреб місцевої громади, саме вона здатна стати ініціатором її розвитку. Модель громадсько активної школи допомагає нам взаємодіяти з громадою без шкоди для її головних функцій.

В основі діяльності ГАШ лежать три механізми, три компоненти: демократизація, волонтерство, співпраця школи, сім’ї та громади (партнерство).

Модель ГАШ складається з трьох компонентів:

 

 
   

                  

Зміни у суспільстві спричинили у нас освітян пошук нових форм та методів виховної роботи. Для вибору оптимальних яких проведено аналіз виховної роботи школи, в ході якого було виявлено ряд проблем, які потребували негайного вирішення.

 Педагогічним колективом школи було прийнято рішення, що тільки через формування громадянських якостей молодого покоління можна йти вперед. Для цього була розроблена концепція розвитку навчального закладу «Громадсько-активна школа», яка включає довготривалий проект "Школа як осередок розвитку громади". Строк реалізації зазначеного проекту в нашій школі 2009 – 2020 роки.

Здійснюючи громадянську освіту, школа переслідує мету, що полягає у попередженні соціальної анемії, вихованні патріотизму, поширені знань про права людини й громадянина, про громадянську відповідальність.

Основні завдання та принципи Концепції реалізуються в умовах модульного планування роботи школи, яке передбачає програмно-цільову, вмотивовану діяльність учнівського, педагогічного та батьківського колективів. Модулі проекту не є стабільними і можуть змінюватися з появою та актуалізацією в освітньому просторі педагогічних проблем, завдань та різноманітних проблемних ситуацій.

Так, в рамках проекту "Школа як осередок розвитку громади" діють шкільні програми: «Громадянське виховання», «Здоров’я», «Інтелект», «Вихованість», «Інформаційний розвиток», «Якість».

Програма «Громадянське виховання» реалізується через роботу модулів: «Громадянська освіта»; «Патріотичне виховання», «Пошук»; «Учнівське самоврядування»; «Волонтерство»; «Народознавство».

З метою її виконання педагогами були вибрані такі шляхи реалізації громадянської освіти:

Перший напрямок. Запровадження окремих навчальних курсів та дисциплін таких як: «Життєві компетентності особистості»  (старша ланка), «Енергозбереження», «Рідний край», «Формування духовно-моральних цінностей», «Настає час вибору», «Українознавство» » (середня ланка); «Азбука споживача» , «Я і енергіяї» (початкова школа), головна мета яких - допомогти учням зорієнтуватися в найважливіших соціальних, культурних, політичних та інших проблемах сучасності; виробити в собі цілісне бачення сучасної цивілізації та ролі в ній України й розуміння важливих шляхів їх подальшого розвитку; зайняти свідому позицію в соціальному житті.

По-друге, ми здійснюємо інтегрування елементів громадянської освіти у зміст існуючих шкільних предметів.

На базі школи вже дев’ятий рік поспіль працює міський консультаційний пункт з громадянської освіти для опрацювання та впровадження виховних інновацій, поширення ідей передового досвіду педагогічних працівників. Консультаційний пункт є структурним підрозділом міського науково-методичного центру. Щорічно на базі школи проводяться міські семінари з проблем громадянської освіти та виховання.

Позакласна робота в нашій школі здійснюється через цікаву для дітей форму: роботу над проектами. Проекти учнів мають різноманітний характер: дослідницький, соціальний, інформаційний, творчий, ігровий, пошуковий, рольовий.

Учні працювали над такими проектами як: «Ідея соборності України: творчість Шевченка», «Молодь тестує якість», «Рідна мова в серці відгукнеться», «Здорова планета – здоровий ти», «Благоустрій шкільної території»,  «Озеро Піщане – рекреаційна зона», «Парад квітів біля школи», «Енергія і середовище», «Ігровий майданчик моєї мрії», «Шкільний Євроклуб», «Молодіжна газета» , «Створимо спортмайданчик для місцевої громади», «Шкільна відкрита бібліотека», «Шкільне радіо», «Шкільний кінотеатр» та багато інших. Така форма роботи дає можливість школярам навчатися застосовувати отримані знання, зустрічатись з різними суспільно-політичними питаннями чи з проблемами сучасного суспільства. Головне це те, що вони набувають навичок колективної роботи в процесі досягнення загальної мети, вміння оцінювати ситуацію, приймати рішення в спірних питаннях та відстоювати їх.

В рамках реалізації модуля «Пошук» в школі створені куточок трудової та бойової слави та краєзнавча світлиця.

Музейна педагогіка – це засіб громадянського виховання учнів, відновлення історичної пам’яті молодого покоління.
Музей допомагає встановленню міжпредметних зв’язків між навчальною і позакласною роботою.

Діяльність шкільного куточка слави та світлиці – одна з форм роботи, спрямована на розвиток творчої самодіяльності, громадської активності учнів, що реалізується в процесі збирання, вивчення, обробки, збереження, оформлення і пропаганди матеріалів, що мають виховну, навчально-пізнавальну цінність.

Сьогодні кімната слави та світлиця постійно поповнюється різноманітними матеріалами. На їх базі систематично проводиться просвітницька робота, екскурсії, музейні зайняття, музейні уроки, шкільні свята, лекції, зустрічі з цікавими людьми.
 

Забезпечення умов для індивідуального розвитку учасників навчально-виховного процесу, урахування особистих досягнень учнів , стимулювання їхньої творчої активності, найбільш повної самореалізації в різних видах позаурочної діяльності, реалізація їхніх нахилів та інтересів через насичене виховне середовище здійснюється завдяки програмі «Вихованість», яка реалізується через модулі «Самоврядування»; «Виховні технології» ; «Традиції»; «Разом — родина» ; «Партнерство».

Одним із принципів виховання у школі є поєднання педагогічного керівництва з ініціативою і самодіяльністю учнів.

Удосконалення системи самоврядування було розпочато у 2009 році зі створення Республіки учнівських об’єднань школи, на чолі якої стоїть президент (голова учнівської ради школи) з радниками центрів. Республіку утворюють дитячі організації класних колективів: «Країна Барвінкова» (1-4 класи); «Зелений промінь» (5-8 класи); Об’єднання «Обрій» (9-11 класи ); Шкільний євроклуб «Вікно в Європу» (5-11 кл.).

Пріоритетним напрямком діяльності дитячо-юнацького об’єднання «РУОШ» є розвиток учнівського самоврядування.
Основним призначенням самоврядування є виховання в учнів свідомої громадянської позиції , їх підготовка до активної участі у демократичному управлінні суспільством.

Самоврядування сприяє формуванню в учнів почуття господаря школи, організаторських навичок, вмінню співпрацювати на принципах рівноправності, гласності.

У своїй діяльності об’єднання керується Статутом .

Метою роботи РУОШ є включення всіх учнів у планування, організацію та виконання основних завдань загальношкільного об'єднання. Діяльність РУОШ спонукала учнів до роботи над проектом створення гімну та символіки школи. Така робота має величезне значення в процесі демократизації шкільного життя.

Слід зазначити, що власну кімнату учнівська шкільна рада отримала завдяки тому, що учні школи прийняли участь в міському конкурсі моделей шкільних учнівських само врядувань. В цьому конкурсі модель шкільного самоврядування «РУОШ» здобула перемогу, а учні отримали кошти на облаштування власної кімнати.

В нашій школі з 2008 року діє дитяча організація «Країна Барвінкова»

"Барвінкова країна" – організація, що об’єднує наймолодших школярів віком від 6 до 10 років, які за бажанням створюють групи за інтересами у класному колективі.

В країні є свої традиції, символи і атрибути.

Кожен колектив має знаки розрізнення –емблему, а також він має і власну назву.

Барвінчата мають свою пісню. Класи-містечка протягом 9 місяців подорожують по 9 станціях-напрямках: станція «Малятко-здоров’ятко» ; станція «Помагайко» ; станція «Героїчна» ; станція «Маленький громадянин» ; станція «Пізнайко» ; станція «Чарівне віконце» ; станція «Родинонька” ; станція «Зеленбуд» ; станція «Послухайко».

Кожен клас – містечко має свою структуру самоврядування. Містечко поділено на мікрорайони: “Художники” , “Друзі спорту”, “Друзі природи” , “Санітари” , “Книголюби” , “Чомучки” . Таким чином вже з початкової школи, в процесі гри, ми маємо змогу знайомити учнів з певними функціями самоврядних органів та виховувати майбутніх громадян країни на засадах демократичних відносин.

Учні 5-8 класів об’єднані в дитячу екологічну організацію «Зелений промінь».

Головною метою діяльності організації є сприяння радикальному поліпшенню екологічної ситуації в місті, формування нового природоохоронного світогляду.

  • Головне завдання організації:
  • Сприяння підвищенню екологічної освіти та культури учнів і громадян міста;
  • Активна участь у всіх екологічних заходах міста, області, країни.

На сьогоднішній день учні школи є учасниками та призерами багатьох екологічних Всеукраїнських конкурсів та акцій.

У заочному етапі Національного туру Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (2017р.) за результатами оцінки  журі, робота «Вологозбираюча установка для отримання чистої питної води з повітря» учня 8-Б класу Антоненка Миколи та учениці 7-А класу Антоненко Анастасії, керівник – вчитель фізики Василець А.А., стала переможцем  заочного етапу  конкурсу в номінації «Проект «Моє середовище».

Одне з головних завдань дитячої екологічної організації полягає у залученні учнів школи до практичної діяльності, яка б сприяла поліпшенню екологічного стану міста, мікрорайону. Тому члени організації є постійними учасниками екологічних акцій, рейдів. Підтвердженням зазначеної діяльності є територія школи, яка постійно озеленюється (створюються нові клумби, насаджуються дерева, кущі), ведуться роботи по дотриманню належного санітарного стану території школи.

Створення на базі школи учнівських організацій та об'єднань є об'єктивною потребою сьогодення, запорукою ефективного функціонування учнівського самоврядування, формування в учнів громадянських, організаторських та лідерських якостей. Саме з цією метою в школі створено об’єднання учнів старших класів «Обрій», яке об’єднало профільні самодіяльні об'єднання:

  • “Школа лідерів” (президент, заступник президента, керівники центрів).
  • Військово-спортивне об'єднання “Гарт”
  • Історико-краєзнавчий гурток “Рідний край”
  • Спортивний клуб “Форсаж”
  • Військово-патріотичний гурток “Безпека життя”
  • Правознавчий гурток “ Правознавець”
  • формування ЦЗ навчального закладу (10-11 кл.)
  • Санпост
  • Загін ЮІР
  • Загін ДЮП
  • Волонтерські загони 8-11 класи

Крім цього для проведення та підготовки суспільно-корисних заходів створюються тимчасові об’єднання.

Особливе місце в структурі самоврядування школи займає діяльність шкільного євроклубу «Вікно в Європу»

Головною метою його діяльності є знайомство з Євросоюзом і з Європою в цілому.

Діяльність євроклубу в школі полягає у:

  • підготовці альбомів і виставок на європейську тематику;
  • організації конкурсів з відомостями про Європу і Євросоюз;
  • святкуванні Дня Європи і Днів окремих європейських країн, а також проведення „європейських дискотек і маскарадів”;
  • організація виставок, презентацій , вечорів європейської поезії ;
  • проведення наукових конференцій і дебатів;
  • підготовка європейської полички у шкільній бібліотеці, а також підготовка тематичних альбомів із зібраною інформацією;
  • проведенні членами європейського клубу лекцій для учнів власної школи;
  • проведенні заходів в межах учнівського самоврядування – наданні учням можливості самостійно проводити різноманітні заходи, як в школі так і поза нею, а саме лекції з європейської тематики, презентації клубу і розповідь про його досягнення гостям клубу.

В цікавій формі раз на місяць проводяться тематичні засідання Євроклубу. Засідання клубу проводиться з метою знайомства з культурою, традиціями, історією, політичним життям та устроєм європейських країн.

Отже, на сьогодні в школі поширена практика створення і функціонування різноманітних учнівських громадських структур: органи учнівського самоврядування, профільні самодіяльні об'єднання, тимчасові об'єднання для підготовки і проведення суспільно корисних заходів та ін.

Розвиток особистості дитини через формування у нього потреб у досягненні успіху нерозривно пов´вязано з тим, наскільки єдині у співпраці з дитиною сім´я та школа.

На загальноосвітній навчальний заклад покладено завдання навчати учнів грамоти, прищеплювати їм любов до знань, сприяти духовному розвиткові дітей. Проте реалізувати ці завдання самостійно без участі громадськості та сім'ї неможливо. Становлення відносин школи, громадськості та сім'ї відбувається у період значних змін у суспільно-політичному й соціально-економічному житті держави. Ці зміни вимагають перегляду поглядів на виховання дітей, на визначення в цьому процесі ролі школи, громади та сім'ї.

Нерозривний зв'язок школи з батьками – одна з найважливіших складових великого процесу, який зветься Виховання. Проведення родинних свят стало вже традицією у Вознесенській ЗОШ І-ІІІ ст.№5. В цьому році родинне свято співпало з ювілеєм школи. День розпочався з урочистої лінійки « А нам сьогодні 35». У школі було проведене грандіозне родинне свято, у якому взяли участь діти школи, починаючи з першого по одинадцятий класи, а також їхні батьки, дідусі, бабусі, рідні.

Свято складалося з двох частин.

Перша частина включала в себе спортивні змагання, організацію виставки «Світ захоплень моєї родини», проведення майстер-класу з плетіння виробів із бісеру для мам та бабусь, спів у карооке, а на закінчення – конкурс юних кашоварів, де класні родини повинні були зварити і запропонувати спробувати свою фірмову кашу членам журі, а також присутнім.

Друга частина свята – це концерт, учасниками якого стали – учні та випускники школи.

Також в рамках місячника родинно – сімейного виховання традиційно в школі проводиться загальношкільна батьківська конференція із запрошенням спеціалістів державних, медичних установ та представників громадських організацій.

Наша школа тісно співпрацює з громадськими організаціями міста.

Учні школи активні учасники багатьох проектів громадських організацій та фондів, серед яких: громадська організація «Фонд громади Вознесенська», Вознесенська громадська організація «Агенство економічного розвитку», Вознесенське відділення Приватбанку та інші.

На сьогоднішній день наші учні є учасниками конкурсу «Життя без сміття». Громадська організація «Агентство економічного розвитку» в рамках проекту «Еко – молодь» . Конкурс стартує вже шостий рік поспіль. В рамках цього конкурсу в коридорах школи встановлені міні контейнери для збору пластику та паперу. Кількість встановлених контейнерів залежить від площі та конфігурації школи. З учнями школи куратори конкурсу проводять кожного року тренінги з. Цього року з учнями 8-10 класів проведено тренінг на тему «Новинки конкурсу життя без сміття» . Мета тренінгу дати можливість учням усвідомити, що таке сміття, і який вплив воно має на нас та як кожна дитина може допомогти навколишньому середовищу. Навчити, що більшість ресурсів можуть використовуватись повторно. Окреслити користь, яку може принести роздільний збір кожній людині. Навчити учнів оцінювати переваги в переробці сміття.

 

В РАМКАХ ПРОГРАМИ «ШКОЛА ЯК ОСЕРЕДОК РОЗВИТКУ ГРОМАДИ»

У 2017 РОЦІ:

    • організовано роботу Школи майбутніх першокласників  (45 дітей);
    •  залучено батьків до проведення спортивних заходів в школі: «Тато, мама, я – спортивна сім’я» (вересень 2017), спортивні змагання між командами учнів та батьків (листопад 2017);
    • проводилися родинні свята (травень 2017, листопад 2017);
    • участь в конкурсі «Життя без сміття» у рамках проекту «Еко –молодь» у співпраці з громадською організацією міста «Агентство економічного розвитку» (заохочувальний грошовий приз в сумі 9378 грн.). На вказану суму придбано безкаркасні меблі у відкриту шкільну бібліотеку;
    • участь школи у програмі  «Приватюніор» у рамках співпраці з Вознесенським відділенням Приватбанку;
    • проведено флеш - моби «Єдина й незламна моя Україна» (березень 2017р) та до Дня Гідності (листопад 2017р.);
    • проведено акції:  «Посади дерево» (березень 2017), «Упорядкування лісової смуги» (березень 2017), «Чистий берег» (квітень 2017р.), «Я люблю Вознесенськ» (нанесення малюнків на паркан державного комунального підприємства «Вознесенський міський водоканал» (квітень 2017р);
    • участь в акції «Допомога», збір продуктів харчування та теплого одягу і шкарпеток для бійців АТО (лютий 2017);
    • святковий концерт до Дня Соборності України (Рада Ветеранів) (січень 2017);
    • Реалізації учнівського шкільного проекту «Шкільний кінотеатр - «School Sinima»», урочиста презентація проекту (січен 2017р.);
    • забезпечується випуск шкільної газети «Шкільне життя», роботи шкільного радіо «School FM» та робота шкільного кінотеатру «School Sinima»;
    • засідання обласної медіастудії «Пам’ять просить слова» (травень 2017);
    • проведено міській семінар з теми «Формування медійної компетентності учнівської молоді на основі використання інноваційних педагогічних технологій» (травень  2017);
    • проведено День відкритих дверей для батьків, представників громади (жовтень 2017);
    • участь в грантовому конкурсі «Моя школа- 2017». Отримали фінансування та були реалізовані 4 проекти: «Відкрита бібліотека» (22 тис. грн.), «Безпечна школа» (обладнано систему відеоспостереження) (33 тис.600 грн.), «Віртуальна хімічна лабораторія» (22 тис.78 грн.), «Спортивний майданчик» (22 тис.500 грн.);
    • урочисто відсвятковано 35-річчя школи. Під час урочистостей був проведений благодійний аукціон, кошти з якого були направлені на придбання безкаркасних меблів для відкритої бібліотеки (листопад 2017);
    • підготовлено театралізоване дійство для пацієнтів дитячого відділення ВЦРЛ до Дня Святого Миколая (грудень 2017).
Вхід на сайт
Воїни світла
Годинник
Календар
Категорії розділу
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 263
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018